• Overlijden melden - 088 335 35 35 (24 uur per dag) 

Verzorging, opbaren en kist

De verzorging van een dierbare voelt vaak als het laatste dat je voor iemand kunt doen. Zelf meehelpen bij het wassen en aankleden mag, maar hoeft niet. En hoe wil je je dierbare aankleden? Kies je voor de favoriete kleding of toch liever een net pak?
Daarnaast moet je een keuze maken voor het opbaren en een keuze voor de kist. Thuis opbaren of toch liever in een uitvaartcentrum of helemaal niet opbaren? Een kist van duurzaam hout, liever een mand, of misschien wel een lijkwade? En weet je wat er wel en niet mee mag in de kist bij een begrafenis of crematie?

Lennie durfde uiteindelijk te helpen bij het verzorgen van haar overleden opa

Judith was voor Lennie het eerste contact met DELA en haar begeleiding zorgde voor een zachte landing. Stapje voor stapje nam Judith Lennie mee in het proces.

Na een ongeluk tóch afscheid kunnen nemen

Miranda maakt het haar missie om het onmogelijke, mogelijk te maken. ‘Als iemand de deur uitstapt en niet meer terugkomt, dan zien we vaak ongeloof. Dat is heel onwerkelijk. Daarom zorgen we er altijd voor dat mensen afscheid kunnen nemen, al is het maar voor een stukje.’

‘Mensen zwaaien hun dierbare echt uit’

'Wij zijn de eerste mensen van DELA die nabestaanden ontmoeten. Na de kennismaking bespreken we de opties voor de thuisopbaring of overbrenging.'

Elke laatste verzorging persoonlijk maken

Bianca is een en al aandacht als de familie ervoor kiest om bij de laatste verzorging aanwezig te zijn. ‘Met details zorg ik dat de overledene een stukje van zichzelf terugkrijgt.’

Mee naar de ovenruimte

Steeds meer nabestaanden kiezen ervoor om hun overleden dierbare te begeleiden tot aan de crematieoven. Allround medewerker Richard staat op dit bijzondere moment voor ze klaar. Hij zorgt daarbij voor een persoonlijke sfeer en geeft ruimte aan alle emoties.

Inspiratiegids uitvaart

In onze inspiratiegids staan meer dan 100 praktische en originele voorbeelden van wat er allemaal mogelijk is bij een afscheid. Denk aan onderwerpen zoals bloemen, muziek, locaties, mooie woorden, rouwkaart en advertentie, kist of wade, eten en drinken, rituelen, foto en video, en asbestemming.

'Als woorddienstbegeleider maakt mijn oprechte interesse het verschil'

Miranda vervult meerdere rollen bij DELA. Ze doet de laatste verzorging, is uitvaartverzorger en spreekt op uitvaarten als woorddienstbegeleider.

Uitvaartwensen bespreken?

Wil je graag je uitvaartwensen met iemand doorspreken? Onze coöperatieconsulenten komen thuis bij je langs om de uitvaartwensen vast te leggen. Je hoeft daarvoor geen verzekering bij DELA te hebben.

LEEF!

Wij helpen je graag met nadenken over emotionele en praktische zaken die nu en later mooier maken. Daarom versturen we meerdere keren per jaar de nieuwsbrief LEEF!. Inschrijven voor de LEEF! kan via onderstaande knop.