Campagnes

Hoe maak je mensen bewust van het nut om uitvaartwensen te bespreken en vast te leggen? Hoe wijs je jongeren op het belang van hun uitvaartverzekering? Welke rol speelt muziek bij een afscheid? Een aantal campagnevoorbeelden uit 2018.

Wat is jouw favoriete Top 3

1 Wat is jouw favoriete Top 3?

Weten jouw familie en vrienden wat jij mooie muziek vindt? Misschien is het niet zo’n raar idee om dierbaren te vertellen wat jouw favoriete liedjes zijn, welke nummers jou typeren en aan welke muziek je bepaalde herinneringen hebt. Vaak weet je dit niet van elkaar. Daarom hebben we een campagne ontwikkeld waarin we Nederland aan het denken hebben gezet over hun muzikale voorkeur. Met als uiteindelijk doel deze muzikale voorkeur vast te leggen en daardoor een goed afscheid bereikbaar te maken.

We gaven mensen de mogelijkheid hun 3 meest favoriete liedjes te selecteren en deze met maximaal 5 dierbaren te delen. Dat kan nog steeds. Ga naar yarden.nl/top3/ en mail je favoriete Top 3 door aan 5 mensen die het volgens jou moeten weten, gewoon voor later! Ben je nog op zoek naar inspiratie? Luister hier naar de Top 10 uitvaartmuziek.

Bekijk hier het filmpje van Claudia.
3JS brengen ode aan overleden ouders

2 3JS brengen ode aan overleden ouders

Muziek helpt herinneren aan dierbaren op Vader- en Moederdag. Muziek biedt troost bij het verlies van een dierbare en speelt een grote rol bij het herdenken van geliefden. Bijna tweederde (61%) van de Nederlanders vindt de keuze voor muziek zelfs het belangrijkste uitvaartonderdeel om vooraf te regelen, zo blijkt uit de Yarden Afscheidsmonitor. Daarom organiseerden wij een herinneringsconcert, waarmee de 3JS een ode brachten aan overleden moeders en vaders. De bijeenkomst hielp nabestaanden bij het verlies van hun naasten en houdt de herinnering aan hen levend. Speciaal op Vaderdag kon iedereen dit concert exclusief via Yarden terugkijken en -luisteren. Concert gemist? Bekijk hier een impressie van het concert impressie van het concert.
Goed geregeld

3 Goed geregeld

We weten dat jongeren vaak niet bezig zijn met de dood en afscheid nemen. Toch willen we juist hen erop wijzen dat een uitvaartverzekering belangrijk is als je dingen goed geregeld wilt hebben. Zoals het ook vanzelfsprekend is om bijvoorbeeld een doorlopende reisverzekering of inboedelverzekering te hebben. Als je het goed geregeld wilt hebben, waarom dan geen uitvaartverzekering? De rode draad in onze campagne speciaal gericht op jongeren was daarom ‘Goed geregeld’.

Nieuwsgierig? Bekijk hier het Filmpje Mike
Prettige vakantie!

4 Prettige vakantie!

In de uitvaartwensen campagne van Yarden lieten we vakantie vierend Nederland vijf herkenbare scenario’s via social media zien. We wilden mensen bewust maken van het belang om hun uitvaartwensen vast te leggen. Want in aanloop naar de vakantie maken we allerlei keuzes en nemen we beslissingen over wie er moet zorgen voor de planten en welke kleding er in de koffer mee gaat. Maar het blijkt dat 71% van de Nederlanders niet eens weet of hun partner begraven of gecremeerd wil worden. Met deze campagne wilden we mensen stimuleren om na te denken over hun laatste wensen. Dit deden we door een link te leggen tussen vakantievoorbereidingen en het regelen van een uitvaart: 'Natuurlijk maak je je druk over de jurkjes die je aan wil op vakantie, maar heb je al eens nagedacht over wat je aan hebt op je uitvaart?'

Bekijk hier twee filmpjes:

- Dakkoffer
- Jurk uitkiezen