€ 8 miljoen (leden)voordeel uitgekeerd

22 juni 2018
Klantwaardering stijgt in 2017 verder.
Financieel jaarverslag 2017 rouwkost

Yarden Uitvaartorganisatie kijkt terug op een jaar met goede financiële resultaten en een hoge klantwaardering. Als eigendom van een vereniging zorgt Yarden ervoor dat het resultaat ten goede komt aan haar leden. Yarden keerde afgelopen jaar een (leden)voordeel uit van € 8 miljoen. Na uitkering hiervan bedroeg het netto resultaat van de Yarden-groep ruim € 14,9 miljoen.

Ledenvoordeel

Klanten die bij Yarden verzekerd zijn en daardoor ook lid zijn van Vereniging Yarden, komen in aanmerking voor het ledenvoordeel wanneer Yarden de uitvaart verzorgt. Nabestaanden kunnen deze extra besteedbare som van minimaal 10% bovenop het verzekerde bedrag gebruiken voor de uitvaart van de verzekerde.

Een goed afscheid voor iedereen 

Ron Bavelaar, directievoorzitter: ‘Yarden is een sociale onderneming en het eigendom van Vereniging Yarden. We zijn dankbaar dat we ook het afgelopen jaar met het ledenvoordeel weer veel nabestaanden hebben kunnen ondersteunen bij het verzorgen van een goed afscheid. Hiermee kregen zij extra financiële ruimte om de uitvaart van hun dierbare vorm te geven. Yarden hecht hier veel waarde aan omdat het bijdraagt aan onze missie om een goed afscheid voor iedereen bereikbaar te maken.'

'Wij kijken terug op een goed 2017 waarin we onze dienstverlening verder ontwikkeld hebben en deze door onze klanten gewaardeerd zagen met een zeer hoge score van 9+. Het succes van de Mijn Laatste Wensen uitvaartverzekering toont ons dat wanneer je vanuit de behoefte van de klant denkt, met een maatschappelijke bril op, je betekenisvol kunt ondernemen. Deze verzekering biedt bij terminale ziekte een vervroegde uitkering waarmee de verzekerde bijvoorbeeld extra zorg kan inkopen om langer thuis te kunnen blijven wonen.'

Klanttevredenheid

Yarden is sinds 2013 in het bezit van de Gouden Oor Erkenning. Deze certificering van het onafhankelijke instituut Stichting Gouden Oor is een erkenning voor de klantgerichtheid van Yarden. In 2017 is de klanttevredenheid voor uitvaartzorg opnieuw gestegen van een 9,2 in 2016 naar een 9,3 in 2017. De waardering voor uitvaartfaciliteiten bedraagt een 9,1. Bavelaar: ‘Die gespecialiseerde en hoogwaardige dienstverlening kunnen we alleen maar waarmaken doordat honderden medewerkers en vrijwilligers zich iedere dag weer inzetten om overledenen een waardig afscheid te geven en nabestaanden te ondersteunen. Dit doen zij vanuit hun hart en met passie voor hun vak.’

Yarden in 2018 

Yarden Uitvaartverzekeringen zal dit jaar een versnelling doormaken binnen haar rol als online dienstverlener. Bestaande en nieuwe klanten krijgen door middel van de persoonlijke online omgeving ‘Mijn Yarden’  zo veel mogelijk zelf de regie over het aanpassen van hun uitvaartverzekering wanneer zij daar behoefte aan hebben. Andere ontwikkelingen waar Yarden in 2018 vol op inzet zijn het elektrisch cremeren en het resomeren.

De lobby wordt doorgezet om de Wet op de Lijkbezorging uit te breiden zodat resomeren, na toelating in Groot Brittannië en België, ook in Nederland tot de keuzemogelijkheden behoort. Bavelaar: ‘En met de transformatie van onze crematoria naar yardenhuizen spelen we in op de groeiende behoefte van nabestaanden aan een sociale ontmoetingsplek. Een yardenhuis is méér dan een plek om afscheid te nemen. Mensen kunnen er samen komen om te herinneren, lotgenoten te ontmoeten of een voorstelling bij te wonen. Daarmee vervult het yardenhuis een unieke maatschappelijke functie binnen de regio: een buurthuis dat mensen ook verder helpt met een goed afscheid.’

Lees het financieel jaarverslag 2017


Uitvaart regelen met een uitvaartverzorger

Heeft u vragen?

Stel ze gerust aan onze virtuele assistent of kijk bij onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Orchidee uitvaart bloemen Yarden

Over Yarden

Yarden is dé afscheidsspecialist met een groot aantal uitvaartcentra, crematoria, begraafplaatsen, professionele Yarden uitvaartverzorgers en franchisenemers.

Lees over Yarden