Complimenten en klachten
We willen graag weten of u tevreden bent over ons. Complimenten geven wij natuurlijk door aan onze medewerkers. En als zaken beter kunnen, horen we dat graag. U kunt uw feedback persoonlijk, telefonisch of per brief geven. Ook is dit online mogelijk via ons contactformulier.
Contact met Yarden
Als u contact opneemt met Yarden via het contactformulier, dan weet u zeker dat uw compliment, klacht, vraag of opmerking bij de juiste mensen terechtkomt. Als het nodig is, nemen we zo snel mogelijk contact met u op.
Klachten
Wij willen u zo goed mogelijk van dienst zijn, maar het kan zijn dat wij niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. U kunt dat bij ons te kennen geven in de vorm van een klacht.
Graag leggen we u uit hoe onze klachtenprocedure werkt en welke mogelijkheden u daarin hebt, ook als u het niet eens bent met de door ons voorgestelde oplossing.
Na ontvangst van uw klacht proberen wij binnen 48 uur contact met u op te nemen om uw klacht te bespreken en samen met u tot een oplossing te komen.
Het is voor ons belangrijk dat u met de oplossing tevreden bent. Wij streven ernaar uw klacht binnen 14 dagen volledig te hebben afgehandeld. Mocht dit onverhoopt meer tijd in beslag nemen dan houden we u op de hoogte van de voortgang.
Als u het niet eens bent met de door ons voorgestelde oplossing, kunt u de klacht ook voorleggen aan de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen of aan het KIFID, het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening.
U kunt bij het KIFID terecht vanaf 8 weken nadat u de klacht voor het eerst bij Yarden heeft ingediend, of vanaf 6 werken nadat Yarden de klacht aan u heeft bevestigd. Het indienen van de klacht bij deze geschillencommissie kan tot 3 maanden na ontvangst van het door Yarden ingenomen standpunt. U bent overigens niet verplicht de klacht aan het KIFID voor te leggen. Verder heeft u altijd de mogelijkheid uw klacht aanhangig te maken bij de rechter.
Onafhankelijke klachteninstituten
We nemen elke klacht zeer serieus en gaan graag met u in gesprek. Als we er samen niet uitkomen, kunt u uw klacht doorgeven aan een van de klachteninstituten voor Verzekeringen of Uitvaartzorg.
Voor klachten over verzekeringen:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
www.kifid.nl
Voor klachten over uitvaartverzorging, crematoria en begraafplaatsen:
Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen
Postbus 92
5600 AB Eindhoven
www.ombudsmanuitvaartwezen.nl
Voor klachten over uw privacy
Natuurlijk helpen wij u ook graag verder als u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens. Op grond van de privacywetgeving heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens over onze verwerkingen van uw persoonsgegevens. Neem hiervoor contact op met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Heeft u vragen?
Kijk eens op de pagina veelgestelde vragen. Hier hebben we voor u een selectie van vragen over diverse onderwerpen verzameld en beantwoord.
Over Yarden
Yarden is dé afscheidsspecialist met een groot aantal uitvaartcentra, crematoria, begraafplaatsen, professionele Yarden uitvaartverzorgers en franchisenemers.