"Wij doen er alles aan om u


zo goed mogelijk van dienst te zijn"

"Wij doen er alles aan om u


zo goed mogelijk van dienst te zijn"

Bereikbaarheid en reactietijd

U kunt om verschillende redenen contact met ons opnemen. We doen altijd ons best om u zo snel mogelijk te helpen, maar het is momenteel erg druk. Hoe snel u reactie ontvangt, hangt ook af van het onderwerp van uw vraag of verzoek. Op deze pagina vindt u meer informatie over onze bereikbaarheid en een indicatie van de reactietijd.

Opzegtermijn verzekeringspolis

Bij het beëindigen van uw verzekeringspolis geldt de opzegtermijn die staat vermeld in uw polisvoorwaarden.

Incasso na verzoek beëindiging verzekeringspolis

Heeft u onlangs een verzoek ingediend voor het beëindigen van uw verzekeringspolis? Helaas kan het voorkomen dat wij uw beëindiging nog niet hebben verwerkt en er nog premie van uw rekening wordt afgeschreven. Wij verzoeken u in dat geval om deze incasso terug te boeken (storneren).

Terugboeken incasso
U kunt storneren tot 8 weken (56 dagen) na de uitvoerdatum van de incasso. Bij de meeste banken kunt u zelf een incasso terugboeken via internetbankieren. U kunt hiervoor ook contact opnemen met uw bank.

Herinneringsbrief na terugboeken incasso
Heeft u een incasso teruggeboekt en krijgt u kort daarna een betalingsherinnering? Omdat wij uw verzoek om beëindiging mogelijk nog niet hebben verwerkt, ontvangt u deze herinneringsbrief automatisch. U kunt deze herinneringsbrief in dat geval als niet verzonden beschouwen.

Onze excuses voor het ontstane ongemak, wij doen ons uiterste best uw beëindiging zo spoedig mogelijk te verwerken.

Betalingsachterstand

Heeft u ons verzocht om uw polis te beëindigen en is er sprake van een betalingsachterstand in de premie? Dan kunnen wij dit conform de geldende polisvoorwaarden verrekenen met het eventuele afkoopbedrag. In sommige gevallen kunnen wij ook nog openstaande advies- en distributiekosten verrekenen. Meer informatie hierover vindt u in de polisvoorwaarden van uw verzekering.

Reactietermijn per onderwerp

Hoe snel wij uw vraag beantwoorden, hangt mede af van het onderwerp. De ene vraag is complexer dan de andere. Uiteraard willen wij uw vraag vooral goed beantwoorden. Daardoor hebben we soms tijd nodig om iets uit te zoeken en kan het langer duren voor u antwoord van ons ontvangt.

Heeft u al eerder contact met ons gezocht, maar nog geen reactie ontvangen? In dat geval hoeft u uw vraag of verzoek niet nogmaals in te dienen.

Hieronder vindt u de geschatte actuele reactietermijn per onderwerp. In verband met de coronamaatregelen kan onze reactie op uw vraag langer duren dan u van ons gewend bent. Deze verwachte responstijden zijn voor het laatst aangepast op 6 maart 2023.

Onderwerp Wanneer krijgt u antwoord?
Wilt u een wijziging doorgeven? De verwachting is dat u binnen 15-20 werkdagen na uw verzoek bericht van ons ontvangt
Heeft u een vraag over het beëindigen van uw verzekering? De verwachting is dat u binnen 15-20 werkdagen na uw vraag bericht van ons ontvangt
Heeft u een vraag over uw pakketpolis? De verwachting is dat u binnen 15-20 werkdagen na uw vraag bericht van ons ontvangt
Heeft u een vraag over uitkering na overlijden? De verwachting is dat u binnen 10 werkdagen na uw vraag bericht van ons ontvangt
Heeft u een klacht? De verwachting is dat u binnen 48 uur na het indienen van uw klacht bericht van ons ontvangt. Wij streven ernaar uw klacht binnen 10 werkdagen volledig te hebben afgehandeld.

Bereikbaarheid per telefoon

Onze Klantenservice is te bereiken via het telefoonnummer 040-232 21 22.
We zijn geopend op:

  • maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Wat kunt u van ons verwachten?

  • U krijgt een keuzemenu met een aantal onderwerpen, om u zo snel mogelijk te kunnen helpen.
  • De gemiddelde wachttijd van onze Klantenservice is momenteel ongeveer 15-30 minuten.

Overlijden melden

Uitsluitend voor het melden van een overlijden heeft Yarden een speciaal telefoonnummer.

U krijgt direct iemand aan de lijn.

Bereikbaarheid per e-mail en online

U kunt een e-mail sturen aan onze Klantenservice, maar u kunt ook contact opnemen via diverse online kanalen zoals ons online contactformulier, de webchat of social media.

Wat kunt u van ons verwachten?

Contactmethode Reactietijd
Via het online contactformulier U krijgt direct een ontvangstbevestiging. Wij streven ernaar binnen 10 werkdagen inhoudelijk te reageren op uw bericht. Dit is echter afhankelijk van de categorie en het onderwerp van uw vraag.
Via Facebook (bericht via messenger) Van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur reageren wij binnen 2 uur op uw bericht.
Heeft u een specifieke vraag over uw verzekeringspolis? Dan streven wij ernaar binnen 2 werkdagen te reageren.

Complimenten en klachten

We willen graag weten of u tevreden bent over ons. En als zaken beter kunnen of heeft u klachten, dan horen we dat graag. U kunt uw feedback persoonlijk, telefonisch of per brief geven. Ook is dit online mogelijk via ons contactformulier. Meer over complimenten en klachten.


Meer weten over uw pakketpolis?

Op de hiervoor ingerichte pagina vindt u achtergrondinformatie, uitleg aan de hand van animaties en veelgestelde vragen over dit onderwerp.

Bekijk de pagina

Rouwverwerking en nagedachtenis bij buitencolumbarium

Uitvaart regelen

Wanneer een dierbare overlijdt moet er al snel veel geregeld worden. Door de vele mogelijkheden kunt u de uitvaart persoonlijk maken. Wilt u weten wat erbij komt kijken om een uitvaart te regelen, of waar wij u mee kunnen helpen?

Lees meer