"Onze moeder had een uitvaartverzekering afgesloten


Zo kon ze toch nog een beetje voor ons zorgen"

"Onze moeder had een uitvaartverzekering afgesloten


Zo kon ze toch nog een beetje voor ons zorgen"

Klantsignalen

U kunt bij Yarden altijd terecht met vragen of opmerkingen. Dat is belangrijk. Maar nóg belangrijker is dat wij uw vragen of opmerkingen gebruiken om onze dienstverlening en producten te verbeteren. Daar zijn verschillende mooie voorbeelden van. We maken dit graag openbaar en delen daarom deze 3 met u:

Geen nieuwe polis maar een nieuw polisblad

Wanneer een verzekeringnemer overlijdt, wordt één van de nabestaanden (meestal de partner) de nieuwe verzekeringnemer van de nog lopende verzekeringspolissen. U krijgt altijd een bevestiging per brief.

Eerst stond in deze brief dat er na het overlijden van de verzekeringnemer een ‘nieuwe polis’ wordt toegezonden. Dit veroorzaakte verwarring bij een aantal van onze klanten. Zij dachten dat er sprake was van een heel nieuwe verzekering. In plaats van een wijziging in de bestaande verzekeringspolis. Wij hebben de brief aangepast om deze verwarring te voorkomen. We spreken niet meer over een nieuwe polis, maar over een nieuw polisblad. De verzekering blijft dus gewoon hetzelfde.

Polissen van derden op factuur Yarden

Het is mogelijk dat iemand meerdere uitvaartverzekeringen afsluit bij verschillende verzekeringsmaatschappijen. In dit geval kunnen nabestaanden Yarden de uitkering van alle uitvaartverzekeringen laten verzamelen. Wij nemen dan de verzekeringspolissen van deze maatschappijen in en sturen deze op. De verzekeringsmaatschappijen maken het verzekerde bedrag vervolgens over aan Yarden. Wij trekken de bedragen af van de uitvaartkosten die wij factureren. Elk uitgekeerd bedrag staat afzonderlijk genoemd op uw factuur. Zo weet u precies welke kosten met welk bedrag zijn gedekt.

Eerst had ieder bedrag op de factuur dezelfde omschrijving. Sommige polissen zijn lang geleden afgesloten. Het uitgekeerde bedrag is dan vaak hoger dan het bedrag dat op de polis vermeld staat. Daardoor werd het voor nabestaanden onduidelijk welk uitgekeerd bedrag op welke polis betrekking had. Dankzij de reacties van onze klanten hebben wij de facturen daarop aangepast. Nu staat er bij elk uitgekeerd bedrag, de bijbehorende maatschappij en polisnummer vermeld.

Respectvolle woorden

Voor het opheffen van een graf nadat de grafrust is verstreken, is de algemeen gebruikte term 'grafruimen'. Een bezoeker van een van onze begraafpaatsen viel hierover; hij vond dit woord respectloos klinken. Wij begrijpen goed wat mijnheer bedoelde.

De locatiemanager van de betrokken begraafplaats heeft hem uitgenodigd. Samen hebben zij een nieuwe tekst opgesteld. Omdat de wijze van informeren van de rechthebbenden over het opheffen van een graf wettelijk geregeld is, dient dit zorgvuldig te gebeuren. Samen met de bezoeker is een mooie oplossing bedacht. De nieuwe tekst luidt: 'respectvol herbegraven in een anoniem verzamelgraf'.


Uitvaart regelen met een uitvaartverzorger

Kunnen wij u helpen?

We zijn dagelijks geopend van 8.00 - 21.00 uur.

Bel gratis 0800 1292

Bel mij terug

WebChat

Orchidee uitvaart bloemen Yarden

Uitvaartverzekeringen

Een Yarden uitvaartverzekering biedt vele voordelen. Zoals de scherpe premie, heldere voorwaarden, eenvoudige medische acceptatie en 10% voordeel bij Yarden uitvaartzorg.

Lees meer over onze uitvaartverzekering

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Behoefte aan informatie?

Neem gratis contact met ons op:

0800 1292
Maandag t/m zondag van 8.00 tot 21.00 uur
Bel mij terug08.00-21.00 (ma t/m zo)
Chat online08.00-21.00 (ma t/m zo)

WhatsApp met ons08.00-21.00 uur (ma t/m zo)

Behoefte aan advies?

Neem contact op voor een persoonlijk adviesgesprek

Adviseur Yarden
Onafhankelijke adviseur